HTML

Gondolatok a fotelben

Mindenkivel megesik, hogy néha hülyeségeken kezd el gondolkozni. Velem is. De valamilyen fura, általam nem ismert oknál fogva én ezeket a gondolatokat ki is szeretném adni magamból. Konkrét téma nincs. Lehet ez lesz a vesztem, de az is lehet, hogy ezért olvastok majd. Csóközön!

Utolsó kommentek

Archívum

2012.10.20. 00:02 Fotelbetyár

1. Sötétedés, tinédzserek, buli... de kell ez?

Helló Te, ki olvasod blogomat! Remélem találsz számodra fontosat, értékeset soraim között. Hosszú a mondandóm és valószínűleg nem is annyira érdekes, de remélem, nem csak engem foglalkoztatnak ezek a dolgok.

Az első bejegyzésem témája azzal kapcsolatos, hogy vajon miért van szüksége ma egy 12-17 évesnek arra, hogy ha kiszabadul a suliból, elmásszon rögtön bandázni és seggrészegre inni magát. Egy iskola mellett lakom és hihetetlen, milyen sokszor akadok ilyen csoportokba. 

Egy ilyen  csapatra általában az jellemző, hogy 5-10 emberkéből áll, tagjai felettébb hangosak és valamilyen tudatmódosító szer van már a szervezetükben. (megengedem magamnak azt a jóindulatú feltételezést, hogy nem alapból ilyen tapló hülyegyerek mind) Arról ne beszéljünk, hogy dohányzik a 80%-uk. Ez más téma.

Amikor egy ilyen csapat mellett elmegyek felmerül bennem pár kérdés:

  1. Miért kell fiatalon elkezdeni inni? Én amikor olyan idős voltam, nem ittam. Egyrészt szerencsére nem szerettem (és ma sem szeretem) az alkoholt, de ha szerettem volna sem lett volna rá elég pénzem. Egyszerűen nem értem, hogy mi szükség van erre.. azt értem, hogy az alkohol oldja a gátlásokat, de ha már anélkül nem megy a baráti körben a bulizás, ott valami gáz lehet.
  2. Minek a banda? Én soha nem tartoztam klikkekhez. Valamiért nem tudtam egyik csapat eszméit sem magaménak vélni. Inkább tartoztam mindenhová picit és sehová sem, de nagyon. Mindig volt társaságom, volt egy-két barátom, de ennyi. nem voltam senkivel rosszban és működött. Most úgy látom, hogy elég sokáig kihúzzák ezt a bandázós életmódot. Megértem, hogy a csapat erősebb és jobb valahová tartozni, mint sehová sem. Irtó rossz, ha nincs az embernek egy biztos pont az életében. Ez nekem a család volt(és még mindig az). Én úgy érzem, hogy azoknak, akik bandákba verődnek és úgy járják nagy hanggal az utcákat valami nincs rendben a családjukkal otthon. Ami baj.
  3. Alapvető dolgokra, hogy miért kell keménykedni, káromkodni, meg hülyeségeket csinálni, most nem térek ki... ez valószínűleg mindig így volt, és így is lesz. Az meg, hogy  a sötét miért erősíti ezt fel pusztán pszichológia. A sötétség eltakar, ha sötét van, olyat is megtehet az ember, amit nappal nem. Kicsit olyan, mint a neten az anonimitás.
  4. Pénz: Az első pontra visszatérek. Honnan van pénze a tinédzsereknek cigire és piára? Az ital drága. Egy sörtől nem lehet berúgni, a töményebb italok meg nem olcsók, még akkor sem, ha noname szarok. A cigi még tekerve is elég drága buli, szóval nem értem hogy honnan teremtik elő a pénzt a fiatalok erre. Dolgoznak? Nem hinném, hogy sokan megtehetik középsuli mellett, meg aki dolgozik valószínűleg nem ezért (bár erre nem vennék mérget). A szülők adják? Miért? Nem tudják, hogy mire megy? Vagy tudják, és azért adják, mert nem tartják elítélendőnek a fiatalon lezüllést? Esetleg attól tartanak, hogy a gyerek máshonnan fog pénzt szerezni, és ettől óvják? A fene sem tudja. 

Ezek járnak a fejemben, amikor látok egy ilyen csapatot. Nem értem, hogy mi értelme van a csoportos semmittevésnek. A napi stresszt le lehetne tudni sporttal is (pölö) és az is egy közeg, ahová lehet tartozni. De az iskolák is tehetnének azért, hogy legyen valami hasznos elfoglaltság, amivel eltölthetik a fiatalok a szabadidejüket. Japán iskolarendszerben a klubok-szakkörök például jól működnének, ha itthon is kitalálná valaki. Ezzel is csak az a probléma, hogy a magyar oktatásügy a bányászbéka hátsója alatt van és nem hinném, hogy pont ilyen programokra áldoznának most pénzt, amikor mindenhonnan csak többet akarnak elszedni. Pedig a fiatalság a jövő.

Ez elég TL;DR anyag lett így valódi első posztnak, de ha elolvastad, köszönöm a figyelmed!

Szólj hozzá!

Címkék: ital pia fiatalok tinik tinédzserek banda


A bejegyzés trackback címe:

https://fotelfajter.blog.hu/api/trackback/id/tr484858970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása